Lugemispäevik # 3

Ülesanne

Elias, M., Oelen, A., Tavakoli, M., Kismihok, G., & Auer, S. (2020). Quality Evaluation of Open Educational Resources. C. Alario-Hoyos, M. J. Rodríguez-Triana, M. Scheffel, I. Arnedillo-Sánchez, & S. M. Dennerlein (toim.), Addressing Global Challenges and Quality Education (lk 410–415). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-57717-9_36

Selles uuringus loodi OER’i (avatud õppevara) kvaliteedi tagamise näidikud, mida kontrolliti hiljem ekspertide küsitlusega, millega kinnitati näidikute õigsus.

Avatud hariduse konsortsium (OEC) määratleb OER-id materjalidena, mis koosnevad kursuse kavandamisest, temaatilisest sisust ja hindamisvahenditest. Sellest lähtuvalt loodi kvaliteediraamistiku blokid.

  1. Sisustruktuur- määratleb õppematerjali korralduse ja navigeerimise
  2. Õppesisu- viitab õppematerjali esitamisele
  3. Enesehindamine- seotud küsimuste kättesaadavusega õppeprotsessi hindamiseks

Välja pakutud kvaliteedi näitajad:

Sisustruktuur:

  • CS1. Taksonoomia selgus
  • CS1.1 Lühike ja kirjeldav nimi (st tähemärgipiirang)
  • CS1.2 Kooskõla sisupealkirjaga (st järjepidev failinimi sisupealkirjaga)
  • CS1.3 Progressi järeldus pealkirjast (st järjepidev kodeerimisskeem)
  • CS2. Navigeerimise lihtsus
  • CS2.1 Hierarhiline disain (st hästi korraldatud struktuur)
  • CS2.2 Taksonoomia sügavus (st vähem kerimist)
  • CS3. Struktuuri kohanemisvõime
  • CS3.1 Kohandamismehhanismi kättesaadavus (nt väiksemate tükkide kujundus)
  • CS4. Sisu leitavus
  • CS4.1 Standarditud metaandmete kättesaadavus (s.t metaandmete normaliseeritud olulisuse skooride summa)
  • CS4.2 Standardsete metaandmete järgimine (s.h. ka hindamisfunktsioon)

Õppesisu

  • LC1. Teksti kvaliteet
  • LC1.1 Teksti õigekirja ja grammatika korrektsus
  • LC1.2 Teksti terviklikkus (st loetavuse mõõtjate abil)
  • LC2. Sisu kohandatavus
  • LC2.1 Erinevate sisuvormingute (nt põhise sisu, veebimeedia, interaktiivse meedia, video, heli) kättesaadavus
  • LC2.2 Mitme sisu esitusvõimalus (nt slaidide õppimiseks mitu teemat)
  • LC2.3 Järjepidevus sisutüüpide vahel (sünkroniseeritud hooldus ja versioonihaldus)
  • LC3. Sisu ühilduvus mitmes seadmes
  • LC3.1 Toetatud seadmete arv (nt mobiiltelefon, tahvelarvuti, sülearvuti, abitehnoloogiad)
  • LC3.2 Ühilduvuse kontrollimehhanismide kättesaadavus (nt veebilehtede reageerimisvõime kinnitamine)
  • LC4. Sisu esindamise juurdepääsetavus
  • LC4.1 Vastavus sisu esindamise juhistele (nt WCAG 2.1 juhised)
  • LC4.2 Sisu esitamise valideerimismeetodi kättesaadavus (nt kinnitamine, et pilt sisaldab juurdepääsetavuse toetamiseks alternatiivset kirjeldust)
  • LC5. Sisu mitmekeelsus
  • LC5.1 Ressursside kättesaadavus rohkem kui ühes keeles (st peale inglise keele)

Enesehindamine (SA)

  • SA1 Enesehindamise kättesaadavus
  • SA1.1 Enesehindamise sisu olemasolu
  • SA1.2 Vastuste kättesaadavus
  • SA1.3 Sisu hõlmavate küsimuste keskmine arv (st küsimuste arv iga õpiobjekti kohta)
  • SA1.4 Küsimuste genereerimise lähenemisviisi olemasolu (nt automaatne genereerimine või autori sisestamine)
  • SA2. Enesehindamise küsimuste mitmekesisus
  • SA2.1 Saadaolevad küsimuste tüübid (nt valikvastustega, suletud tekst, sortimine)
  • SA2.2 Küsimuste keskmine arv hindamisliigi kohta

Lisa kommentaar

Design a site like this with WordPress.com
Alustamine